Πατρα

Header_Patra

Η Πάτρα είναι η τρίτη σε μέγεθος πόλη της Ελλάδας, πρωτεύουσα του Νομού Αχαΐας, της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και το μεγαλύτερο αστικό κέντρο και λιμάνι της Πελοποννήσου. Η Πάτρα είναι το μεγαλύτερο οικονομικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια των τεσσάρων χιλιετιών της ιστορίας της και ειδικότερα στη Ρωμαϊκή περίοδο, η Πάτρα αποτέλεσε κοσμοπολίτικο κέντρο της Μεσογείου, ενώ σύμφωνα με την χριστιανική παράδοση είναι ο τόπος του μαρτυρίου του Αγίου Ανδρέα.
Αποκαλείται Πύλη της Ελλάδας προς τη Δύση, καθώς είναι διεθνές εμπορικό κέντρο, μεγάλο λιμάνι και κομβικό σημείο για το εμπόριο και την επικοινωνία με την Ιταλία και την Ευρωπαϊκή Δύση.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Κάστρο της Πάτρας

Το Κάστρο της Πάτρας χτίστηκε κατά το δεύτερο μισό του 6ου μ.Χ. αιώνα, επάνω στα ερείπια της αρχαίας Ακρόπολης. Κατασκευάστηκε από τον Ιουστιανό μετά τον καταστροφικό σεισμό του 551 με υλικά προχριστιανικών οικοδομημάτων για την άμυνα της περιοχής και των κατοίκων της. Βρίσκεται σε ένα χαμηλό λόφο του Παναχαϊκού σε απόσταση 800 μέτρων περίπου από την ακτή. Τα τείχη του περικλείουν μία έκταση 22.725 τ.μ. και αποτελείται από έναν τριγωνικό εξωτερικό περίβολο, ενισχυμένο με πύργους και προμαχώνες, που προστατεύονταν αρχικά από βαθιά τάφρο και ένα εσωτερικό περίβολο που υψώνεται στη Β.Α. γωνία και επίσης περιβάλλεται από τάφρο.

Ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Ανδρέα

Είναι η μεγαλύτερη σε μέγεθος εκκλησία των Βαλκανίων. Εκτός από τις αξιοθαύμαστες αγιογραφίες που υπάρχουν, στο ναό αυτό φυλάσσονται η κάρα και το χέρι του Αγίου Ανδρέα όπως και το ξύλινο “Χ” πάνω στο οποίο μαρτύρησε. Δίπλα από τον μεγαλοπρεπή ναό του Αγ. Ανδρέα βρίσκεται η παλαιά εκκλησία που είναι αφιερωμένη και αυτή στον Άγιο Ανδρέα. Σε αυτό το ναό υπάρχει ένα υπόγειο πηγάδι από το οποίο έπινε νερό ο Άγιος.

Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας

Η έκθεση διαρθρώνεται σε τρεις μεγάλες θεματικές ενότητες, οι οποίες καταλαμβάνουν αντίστοιχα τις τρεις αίθουσες του Μουσείου. Πρόκειται για την αίθουσα του Ιδιωτικού Βίου, την αίθουσα της Νεκρόπολης και την αίθουσα του Δημόσιου Βίου.

Ρωμαϊκά μνημεία

Η Πάτρα είναι διάσπαρτη από Ρωμαϊκά μνημεία που βρίσκονται στο ιστορικό κέντρο της πόλης και αποτελούν ένα ενοποιημένο αρχαιολογικό χώρο μεγάλης ιστορικής σημασίας. Τα μνημεία αυτά είναι σύμβολα της ανάπτυξης της Πάτρας κατά την περίοδο της ρωμαιοκρατίας, καθώς η Πάτρα αυτή την περίοδο έτυχε της εύνοιας της Ρώμης. Αποτελείται από το ρωμαϊκό αμφιθέατρο, το ρωμαϊκά νυμφαία, το ρωμαϊκό υδραγωγείο και τη γέφυρα του Μείλιχου.
1.    Το αμφιθέατρο χτισμένο το 1ο μΧ αιώνα κατά την εποχή του Δομητιανού, βρίσκεται κοντά στο ρωμαϊκό ωδείο και είναι μήκους 200μ και πλάτους 90μ. Στο στάδιο αυτό φιλοξενήθηκαν τα «Καισάρεια» αθλητικές εκδηλώσεις προς τιμήν του Καίσαρα, επ’ ευκαιρίας των 100 ετών από την ίδρυση της αποικίας της Πάτρας.
2.    Τα νυμφαία αποτελούν δείγματα της έντονης ρωμαϊκής ζωής και της άμεσης επίδρασης των Ρωμαίων καθώς πρόκειται για κτίσματα του 4ου μΧ αιώνα όπου χρησιμοποιήθηκαν ως χώροι αναψυχής. Διέθεταν πίδακες νερού, κήπους και αργότερα χρησιμοποιήθηκαν ως ναοί και κοιμητήρια.
3.    Το ρωμαϊκό υδραγωγείο, που βρίσκεται στην περιοχή πλησίον του φρουρίου υπό τη μορφή τεχνητού φράγματος και σήμερα αποτελεί μέρος της σύγχρονης δεξαμενής. Στο χώρο αυτό κατά την αρχαιότητα λατρεύονταν οι Νύμφες, θεότητες των υδάτων. Η αρχή λειτουργίας του βασιζόταν στην αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων.
4.    Η γέφυρα του Μειλίχου (Εικ. 2) αποτελεί μέρος της στρατιωτικής ρωμαϊκής οδού Via Publica και βρίσκεται στην ανατολική είσοδο της Πάτρας στην οδό Αρέθα. Κατασκευάστηκε κατά το 2ο προς 3ο μΧ αιώνα  και είναι γνωστή ως γέφυρα του Παυσανία καθώς από αυτή πέρασε ο Παυσανίας κατά την περιοδεία του στην περιοχή.

Αρχαίο Ρωμαϊκό Ωδείο

Κοντά στην πλατεία Αγίου Γεωργίου βρίσκεται το Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας, το οποίο αναγέρθηκε στα μέσα του 2ου μ.Χ. αιώνα και νωρίτερα από το «Ηρώδειο» της Αθήνας. Διαθέτει όλα τα βασικά μέρη του θεάτρου, κοίλο, ορχήστρα, προσκήνιο, σκηνή και παρασκήνια. Είναι μικρότερο του Ηρώδειου και η χωρητικότητά του ανέρχεται σε περίπου 2.500 θεατές.
Από τη θέσπιση του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας, το Αρχαίο Ωδείο αποτελεί τη βασική του έδρα, φιλοξενώντας τους καλοκαιρινούς μήνες κορυφαία ελληνικά και ξένα καλλιτεχνικά συγκροτήματα

Ο φάρος της Πάτρας.

Βρίσκεται απέναντι από την εκκλησία του Αγ. Ανδρέα. Είναι πιστό αντίγραφο του παλαιού ιστορικού φάρου της Πάτρας, που ξαναστήθηκε λίγο πιο πέρα από την πρώτη του θέση και αποτελεί το σήμα κατατεθέν της πόλης. Ο Φάρος εντυπωσιάζει  από μακριά , λειτουργεί δε και σαν πόλος έλξης, καθότι  κάτοικοι και  επισκέπτες μπορούν να κάνουν έναν περίπατο , να απολαύσουν το ηλιοβασίλεμα  και να  καθίσουν στο διπλανό καφέ εστιατόριο.

Πλατεία Γεωργίου Α’

Η Πλατεία Γεωργίου Α’ βρίσκεται στην καρδιά της Πάτρας με δύο υπέροχα σιντριβάνια σχεδιασμένα από τον Τσίλλερ και αναπαριστούν Λέοντες με φτερά. Γύρω
της βρίσκονται εμπορικά καταστήματα, καφετέριες, καθώς και πολλά νεοκλασικά κτίρια, όπως το Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» έργο του Τσίλερ (1871), όπου γίνονται πολλές παραστάσεις, το κτίριο «Ερμής» του Εμπορικού Συλλόγου (επίσης έργο του Τσίλερ) και το υπέροχο κτίριο της Εθνικής Τράπεζας.
Πλατεία Αγίου Γεωργίου (ή 25ης Μαρτίου ) :
Βρίσκεται απέναντι από το Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας και πρόκειται για την ιστορική πλατεία όπου οι αχαιοί αγωνιστές μαζί με τον Π. Πατρών Γερμανό ορκίστηκαν να δοθούν ολόψυχα στον αγώνα και να κερδίσουν την “λευτεριά ή το θάνατο”.

Πλατεία Υψηλών Αλωνίων

Η πλατεία έχει πάρει το όνομά της από την προηγούμενη χρήση του χώρου που ήταν χώρος άλεσης. Σήμερα όμορφη και περιποιημένη μαγεύει τόσο τα παιδιά με την παιδική χαρά όσο και τους μεγάλους που μπορούν να απολαύσουν τον καφέ τους βλέποντας τους πολύχρωμους πίδακες από το σιντριβάνι να δεσπόζουν στο χώρο και να μαγνητίζουν το βλέμμα κάθε περαστικού . Εδώ θα δείτε τον ανδριάντα του Π. Πατρών Γερμανού και το Ηλιακό ρολόι.

Αχάια Κλάους

Το 1859 ο Γουσταύος Κλάους, αντιπρόσωπος της εταιρείας Φελς και Σια, προβαίνει στην αγορά μια έκτασης 60 στρεμμάτων στα 500 μέτρα υψόμετρο, στην περιοχή του Ριγανόκαμπου από τον κτηματία Γεώργιο Κωστάκη. Εκεί έχτισε την θερινή κατοικία του, στην οποία φρόντισε να φυτέψει αμπέλια. Το 1861 ιδρύει την οινοποιητική εταιρεία Αχάϊα Κλάους.
Το εργοστάσιο σήμερα έχει πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, στους οποίους χωράνε έως 7500 τόνοι. Οι κυριότεροι απο αυτούς είναι: η αποθήκη με τις παλιές Μαυροδάφνες, η αποθήκη επιτραπέζιων οίνων, οι υπόγειες δεξαμενές καθώς και η αποθήκη Δανιηλίδας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το “αυτοκρατορικό κελάρι”, του οποίου όλα τα βαρέλια είναι αναμνηστικά επισκέψεων Ελλήνων και ξένων Βασιλέων.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Αρχαία Ολυμπία

Η Αρχαία Ολυμπία, απ’ όπου ξεκινάει το ταξίδι της η Ολυμπιακή φλόγα, μεταδίδοντας το μήνυμα της συμφιλίωσης των λαών, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της Ελλάδας. Ανάμεσα στα δεκάδες λαμπρά οικοδομήματα, το γυμνάσιο, την παλαίστρα, το στάδιο, τους ναούς, τα λουτρά, τις επαύλεις, τους βωμούς, τα αγάλματα και τους ανδριάντες, δεσπόζει ο μεγαλοπρεπής ναός του Ολυμπίου Διός. Στο εσωτερικό του βρισκόταν το περίφημο χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία, που αποτελεί ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου.

Αρχαιολογικό Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας

Στο πανέμορφο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας φιλοξενούνται σημαντικά εκθέματα μοναδικής αξίας, ανάμεσά τους, το εκπληκτικό άγαλμα του Ερμή του Πραξιτέλη. Το Παλαιό Μουσείο έχει μετατραπεί σε Μουσείο της Ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων της Αρχαιότητας, φιλοξενώντας ευρήματα που παρουσιάζουν την υπερχιλιετή ιστορία των Αγώνων.

Ναός Επικούριου Απόλλωνος

Ο ναός του Επικούριου Απόλλωνα αποτελεί ένα από τα καλύτερα σωζόμενα μνημεία της κλασικής αρχαιότητας. Συγκεκριμένα, είναι ο καλύτερα διατηρημένος ναός μετά το ναό του Ηφαίστου στην Αθήνα. Από όλους τους ναούς της Πελοποννήσου, ύστερα από το ναό της Τεγέας, θα μπορούσε αυτός να πάρει την πρώτη θέση για το κάλλος του μαρμάρου και το αρμονικό σύνολο. Ο Ναός ήταν αφιερωμένος στον Επικούριο Απόλλωνα από τους Φιγαλείς διότι τους βοήθησε να ξεπεράσουν μια επιδημία πανώλης. Ο τελικός ναός κατασκευάστηκε το δεύτερο μισό του 5ου αιώνα π.Χ. (420-410 π.Χ.) από τον Ικτίνο ο οποίος ήταν και ο αρχιτέκτονας του Παρθενώνα γι’ αυτό και χαρακτηρίστηκε ως «ο δίδυμος Παρθενώνας».

Categories: ΛΙΜΑΝΙΑ

Comments are closed.